Žabí kôň s Katkou

Na Zbojníčke mi Jozef vraví, že o dva týždne nemôže ísť na Popradské pleso. Tak som začal hľadať náhradu, napísal som Katke a tá hneď súhlasila. Keď sme plánovali, čo budeme robiť, padla veta: “Keď bude aspoň trochu počasie na lezenie, tak budeme liezť; keď bude škaredo, tak pôjdeme VHT a keď to nebude ani na VHT, pôjdeme na turistiku.” Vravím si, to je žena pre mňa:-)

V piatok som zohnal odvoz z Brna o 15:00, tak by som mal stíhať predposlednú zubačku. Samozrejme, bola to komplikovaná jazda a nestihol som ani poslednú. Preto som poprosil šoféra, nech ma hodí na Štrbské pleso. Katka nás zatiaľ ubytovala. Na Popradskom plese sa zvítame, prebalíme, nastavíme budíky na 5:00, aby sme prišli skoro na nástup na Žabieho koňa; aby sme tam boli prví.

Sme pod nástupom, občerstvujeme sa a obliekame. Zrazu zo žľabu pod nami vykukne maďarská slečna na kurze a predbieha nás. My sa pozbierame; vravíme si, že kým bude štandovať, obehneme ju sólo. No obehli sme ju, akurát štandovala trochu vyššie, ako sme čakali a to sólovanie nebolo tiež úplne ideálne, keďže v nástupe bolo mokro. Pri zlaňáku zisťujeme, že práve začína liezť ešte jedna trojica  maďarov. Chvíľu čakáme, nech sa nás priveľa nemotá na štande. Medzi tým k nám prišla ešte dvojica chalanov.

Zlaňujeme a začíname liezť. Katka ťahá prvú dĺžku. Zrazu počujem nejaký ruch nad nami a nejaký povedomý hlas. Peťa – tá zrazu zlaňuje k nám; zvítame sa a súčasne lezieme dve dĺžky. Keď sme vyliezli na vrchol, už tam nikto nebol. Na hrebeni na Rysy vidíme jednu dvojicu – chalani zo štandu asi nevydržali čakanie.

Zlaňáky sme trafili správne. Z nich sme mali trochu obavy, lebo kamaráti ich správne netrafili a museli prusíkovať. Schádzame k chodníku, tam si dávame kúsok od chodníka piknik na balvane a vychutnávame si Tatry. Cestou dolu nám bola dopriata parádna sprcha. Na chate sa snažíme sušiť veci, kde sa dá.

Ráno sa príliš neponáhľame – Katka včera cestou dolu zle stúpila a bolí ju noha; naviac všetko máme mokré. Nakoniec ideme aspoň na Ihlu v Ostrve. Tam sú zase na lezené dve skupinky Maďarov. Kalkulujeme čas a musime to otočiť, aby sme stihli vlaky. Iba na Štrbskom plese stíhame rýchlu večeru.