Jar na skalách Tomáša Plevka

Môj výlet sa začal výjazdom s Ivkou Vejmolovou,  Adamom Ondrom a Pepem Piechowitzom do Španielska dňa 27.2.2017.

tomas6

Stretli sme sa v Brne. Ako obvykle som skoro celú cestu prespal až na moment keď sa nám minula nafta na diaľnici. Chvíľu sme nevedeli čo máme robiť, tak sme sa vydali s Pepem obhliadnuť okolie, či nenájdeme nejakú čerpaciu stanicu. Po asi kilometri chôdze sme našli malú dedinku. Ako sveta znalí chlapci sme okamžite zamierili do krčmy, kde nám povedali, že najbližšia čerpacia stanica je 10 kilometrov od tejto dedinky. Zrazu  sa postavil majiteľ podniku a povedal nám, že nás tam zavezie.

tomas1

Po krátkej ceste, počas ktorej som sa dozvedel, že chalan má frajerku z Čiech, a že práve oslavujú fašiangy sme sa ocitli na pumpe. Kúpili sme  10l bandasku nafty a vydali sa na cestu späť,  chalan bol natoľko milý, že nás doviezol až ku nášmu autu, načapovali sme… a nič. Auto nechcelo naskočiť. Stáli sme na diaľnici asi ďalšiu hodinu snažiac sa naštartovať ale nepomohlo. Nakoniec k nám prišli policajti. V ten moment nám nebolo veru všetko jedno. Obávali sme sa, že nás dajú odtiahnuť a nasledovný týždeň budeme riešiť iba auto. Opak bol pravdou. Boli strašne milí a ochotní pomôcť. Niečo spravili pod kapotou auta a motor naskočil  hneď na prvý šup. Poďakovali sme sa a pokračovali  v našom výlete.

Prvý deň nehlásili v Španielsku moc pekné počasie  a tak sme sa zastavili vo Francúzsku v jednej novej oblasti, ktorá ešte nemala názov a ani cesty neboli pomenované ale Adam sa dopredu dohodol so Sebom Buinom a tak sme mali špičkového sprievodcu. Chvíľku sme poliezli, podarilo sa mi jedno 7c+ OS a pomaličky sme sa pobrali ďalej. Prespali sme na lúke a skoro ráno sme vyrazili do Oliany.

tomas5

Oliana nie je moc rozľahlá oblasť ale je to jedna z najúžasnejších oblastí aké som kedy navštívil. Dlhé cca 45-55m cesty v miernom previse, krásne lezenie po kvapľoch s občas technickými pasážami po lištách.

Zostali sme tu dva týždne, počas ktorých sa mi podarilo vyliezť dve 8b-čka, 7c+ Os a viacero ľahších ciest. Stretli sme tu veľa známych ľudí ako je Dany Andrada, Jerry Moffatt, Edu Marin, Chris Sharma … Takže motivácia mi tiekla ušami.

Pomaličky sme sa presunuli do Margalef, kde sme strávili náš posledný týždeň. Konečne oblasť kde by som mohol ísť na max. Predsa len mi bouldrovejšie cesty sedia viac ako dlhé a technické. Podarilo sa mi vyliezť jedno 8a na Os ale inak som búšil iba do jednej cesty za 8c ale nevyšlo mi to.

tomas2

Ako môj prvý výjazd roku som nadmieru spokojný. Nádherne rozlezený a k tomu ešte pár pekných zárezov. Už sa teším do svojho projektu : Talk is Cheap.

Prišlo to skôr ako som čakal. Dňa 27.2.2017 som sa dohodol  s Andrejom Kamasom, na ceste do Ospu, rozžiarili sa mi očká. V stredu 28.2. o 4 ráno sme sa stretli na vlakovej stanici v Bytči. Po ceste sme pribrali Maťa Masára a Peťa Pedra Jocheca. Neskôr som sa dozvedel, že oni boli dohodnutý skôr ako mi Andrej zavolal.

Po príchode som zostal jemne sklamaný, lebo som mal celú cestu dosť vlhkú ale spomenul som si na staré príslovie: „ Aj mokrý chyt je chyt.“ Zo začiatku to bolo dosť na nervy ale po dvoch dňoch som prišiel na taktiku rýchleho lezenia (nemôžeš spadnúť ak to vylezieš skôr ako sa ti šmykne). Nakoniec sa mi to podarilo vyliezť až na posledný deň nášho trojdňového výjazdu.

Talk is cheap! 03

Po návrate z Ospu som dostal ponuku od Kuba Kováčika, Adi Dancsovej a Ivana Štefanského ísť naspäť do Španielska na dva týždne. Takáto ponuka sa ťažko odmieta, takže ani som sa nezobzeral a už sme stáli v Bratislave na letisku. Teda iba Aďa, Kubo a ja. Ivo sa k nám pridal až o pár dní(mal ešte nejakú prácu). Let bol úplne super, na letisku v Barcelone sme si požičali auto a vybrali sme sa do Oliany. Po ceste sme si to trochu rozmysleli, keďže  sme videli popri ceste postavených snehuliakov a išli sme do Margalef. Tým, že sme nemali dohodnuté ubytovanie v Margalef, tak to bolo zo začiatku celkom zábavné. Ivan nám pomohol zo Slovenska nájsť nejaké ubytovanie kde by sme zostali celé dva týždne ale malo to malý háčik. Prvé tri dni sme museli bývať niekde inde. Spomenul som si na jednu pani, ktorá má malý byt na prenájom.

Dva dni lezenia v Margalef a naučil som sa od Kuba asi všetky možné nadávky aké existujú. Bolo strašne teplo a skala bola totálne pretečená. Dalo sa liezť iba v jednej oblasti, kde celý deň svietilo slnko a bolo tam asi 200 stupňov. Ideálna podmienka, hlavne na Margalef,  kde sú samé ostré malé dierky, mne tak akurát na malíček.

tomas3

Na ďalší deň sme si našli  ubytovanie v Siurane. To sa už k nám pripojil aj Ivan. Lezenie bolo fantastické len akosi som si pokazil prst. Strašne to bolelo a tak som sa dal na kariéru profesionálneho ističa. Prst ma prestal bolieť posledný deň výjazdu ale poznáte to, síce vás to už nebolí  ale stále si dávate pozor. Napriek tomu všetkému som vyliezol jedno 8b a jedno 7c+. Pre mňa nič moc výjazd, čo sa týka prelezených ciest  ale hlavne, že bola zábava.

Po návrate som hneď na druhý deň zamieril do Ospu na reprezentačné sústredenie pod vedením Iča Kollára. Kopec zábavy ako s deckami,  tak aj s „ dospelákmi “. Tým, že som sa ešte necítil úplne zdravý s tým prstom, tak som liezol radšej veľa ciest.  Za 5 dní lezenia som liezol 34 ciest nad 8a. Novú cestu som vyliezol iba jednu a to jedno nádherné 8a, ale tréning to bol úplne úžasný.

Po návrate sme išli s oddielom na predĺžený víkend  na piesky do Čiech. Nádherný výjazd s pre mňa morálovým lezením ma veľa naučil a som za to veľmi vďačný svojim spolulezcom .

Teraz mám chvíľku oddych od cestovania, ale musím opäť dobre natrénovať na svoj druhý projekt : Muy Verdes .

Veľmi pekne sa chcem poďakovať : HK Manín, Singing Rock, Monike Mikovej z Active clinic, SHS James  a všetkým čo ma podporujú.