1. kolo Českého pohára 2016

9.4.2016 sa uskutočnilo v Prahe na stene Smíchoff prvé
kolo Českého pohára 2016 v lezení na obtiažnosť. Preteky
boli spoločné pre mládežníkov aj dospelých. Nakoľko to boli
aj nominačné preteky do českej reprezentácie zúčastnilo sa ich
viac ako 111 pretekárov všetkých kategórii, vrátane veteránov a legiend. Cesty staval Jan Zbranek, ktorý je certifikovaným stavačom pre súťaže svetového a európskeho pohára.
Pre zaujímavosť kategóriu veteránov vyhral Andrej Chrastina pred
ďalším slovenským lezcom Petrom Cáderom.
Kategóriu mužov vyhral Adam Ondra. Tomáš Plevko reprezentujúci
HK Manín obsadil v tejto kategórii 6.miesto a vo svojej kategórii A
obsadil miesto druhé.

Galéria z pretekov: Lezecká stena Smíchoff, emontana.cz

Veľká noc v chorvátskom Kompanj

Opäť sme pár dní voľna využili na lezecký výjazd. Spolu s Jankou, Vladom a Veronikou sme sa vrátili do lezeckej oblasti Kompanj, kde sme sa v zime boli pozrieť iba na jeden deň. Určite to je oblasť ktorú sa oplatí navštíviť viac krát. Náš pobyt spríjemnilo perfektné ubytovanie priamo v malinkej dedinke Kompanj päť minút od skál. V dedinke sme boli väčšinou jediný obyvatelia a užívali si tak pokojnú a príjemnú atmosféru. Lezecké podmienky boli tiež výborné, takže sme liezli štyri dni vkuse a odchádzali sme viac unavení ako sme prišli a tak to má byť! Na ceste domov sme sa ešte stavili pozrieť na oblasť Pandora a boli sme nadšení majestátnosťou tohto miesta, ciele do budúcna sú teda jasné.

Peter Šofránko

Krankenhaus 6c+ PP(2)
If 6b OS
Poskok 6b PP(2)

Klubový výjazd Zbojnícka chata 16. – 20. 3.

Záver zimy bol teplý a tak som mala mierne obavy, čo s naším výjazdom. Ešte k tomu nakydalo asi 20 čísel nového snehu, no predpoveď nám priam hrala do karát a v stredu večer sa ocitáme v doline. Sme šiesti, ja, Ivan Janoško, Robo Kukučka, Ivan Meško, Paľo Muráň a Jožko Zigo.

Dva dni azúra nám dovolilo preliezť línie v Kupole, v Slavkovskej kope a v severe Javoráku. Nový sneh naozaj komplikoval nástup, zostup a aj v stene sa rútil prach, že sme sa miestami ani nevideli. Jožko sa druhýkrát narodil v severnej stene Javoráku pri preleze Stanislawského žľabu. Obetovali sme tiež jednu skobu a mikrofrend, ale predsedov plán sme splnili. Asi po deväť hodinovom boji sme uzreli slnko na južnej strane hrebeňa. Ja, ako druholezec som len čumela nad Jožkovými fyzickými a najmä psychickými schopnosťami. Druhý deň sa k nám pripojila Janka Lihocká a Jožko si vychutnával výstup v babskom tíme.

Chalani zabojovali vo východnej stene Kupoly. Trávy držali, no tiež mali čo robiť so snehom. Palovi sa darilo, štýlom „načo je mi perie“ zahadzoval do doliny nielen materiál ale aj oblečenie. Situáciu zachraňoval Robo, ešte že je niekto v stene pomalší :o). Druhý deň sa spolu s nami driapali na Slavkovskú kopu, vraj im nejaký drzúni (my) naliezli do cesty. Tak sme sa všetky  tri družstvá csukli na spoločnom vrchole.

Na chate večer sme nepodceňovali pitný režim všeho druhu. Skrátka bolo nám dobre. Spoločnosť nám osviežila Jana zo Zamky, ktorá priniesla čerstvé klebietky.

Po dvoch dňoch úžasného počasia prišla kucapaca, hmla s silný vietor v sobotu ráno nedovolil nastúpiť do steny. Mala prísť z dola ďalšia posila, tak som sa rozhodla ísť im naproti. Okolo obeda sa opäť ukázalo slnko, tak si lyžiari vybehli na Svišťový štít. Po návrate na chatu som sa zbalila a nedobrovoľne opustila kolektív, no vytopený byt je dostatočný dôvod pre môj útek.

Výstupy:

Janoško, Paľo – Slavkovská kopa, Stredom trojuhoľníka, III

Lihocká, Škrovánková, Zigo – Slavkovská kopa, Komín, mix V

1. 3. 2016 Petra Škrovánková

Kto má záujem zúčastniť sa zimného klubového výjazdu do Tatier nech sa hlási do nedele 17. 1. u Ivana Janoška 0905979949. Výjazd je v termíne 16. – 20. 3. na Zbojnícku chatu. Platí sa záloha 20€.

Espaňa 2016

Po potulkách mimo Európy som sa konečne dostal do mekky lezenia ŠPANIELSKA (Katalánsko). Nebolo to v pláne, skôr náhoda, sú jarné prázdniny treba dakde vypadnúť, pozrel som letenky cez nie moc populárnu spoločnosť Raj-ner a prekvapil som Katku.

Ideme do Spainu.

Plán bol ako vždy, nemať podrobný plán. Chceli sme liezť v Montserrat a okolie Lleida. Počasie nám však neveštilo nič dobré, zima ,veterno a dážď na  2-3 dni po prílete (27.02. ) Tak sme sa rozhodli pre spoznávačku centra Barcelony, teda nutné zlo na začiatok. Sagrada famila a potom nohy na plecia, metropolitný lifestyle nás nenadchol. Rýchly nákup potravín v mercade a hurá z mesta.

1.Montserrat – duchovne centrum Katalánska vzdialene od Barcy asi 60km. Hneď po príchode sa riadime sprievodcom, ktorý nás naviguje do dedinky Bruc, zastavujeme sa v outdoorovom obchode, aby sme doplnili informácie o lezení, ubytovaní a kúpili nejaký plyn na varenie. Mojou plynulou špangielčinou sme vybavili len gas, ostatné nejako zostalo v obchodíku. Ubytovanie sa zdá ako utópia, je mimo sezóny! A tak prichádzame na odľahlé parkovisko 5min pod kláštorom Monastýr, máme veľké auto teda spíme tam. Je večer, ale vidíme nad nami siluety veľkých zlepencových obrov. Tešíme sa na čaj a nejaké teplé jedlo, mám smolu varič mal nejaké zlé tesnenie a začal celý horieť. Aby som zachránil naše nepoistené auto, snažím sa ho odhodiť čo najďalej. Katka cez okno nechápavo pozerá na chaoticky pobehujúcu živú fakľu. Odniesol si to len palec, horák mi vypálil dve diery, liezť sa bude dať. Začína riadne čiapať a tak meníme naše auto na kuchyňu, dnes sme na suchej strave. Ráno sa mračná trošku pretrhali, ale vietor neustáva. Som trošku sklamaný, že nám zatiaľ nič nevychádza, popáleniny na ruke a ešte mi v noci asi líšky sandále ukradli.

Pri kláštore stretávame dvoch domácich, ktorí nás zobrali do refugio San Benet, vraj tam za 5 eur môžeme prespať. To sme nevedeli, že to bude ešte väčší hard punk ako v aute. Stará kaplnka s jednou malou pieckou, žiadna tečúca voda, žiadne wc, len Eneco a Ingrid  s plechovkovými uzávermi v ušiach a dvaja psi. No romantika.

Poďme k lezeniu: Od refugia je len kúsok ku viacerým oblastiam, L’elefant, La Momia, La Panxa atd. Leziem na vyskúšanie jednodĺžkovky 6acka. Skala je šialená ako keby to niekto odlieval v betonárke, odistené je to tak manínsky, ale veď sú to ľahké cesty a človek sa ak tak iba zošuchne. Leziem aj ťažšie  do 7a+. Ešte v ten deň dávame aj 3dĺžkovku na La Panxa del Bisbe (Katkina prvá multipitch), vietor nás nešetrí a mám pocit, že sme skôr v Patagónii ako v slnečnom Španielsku. Ďalší deň lezieme na Gorro Frigi – pekné, ľahké a dlhé. V Monserrat sa nachádza viac ako 4000 ciest (Sport/Trad). Je to určite miesto, kde si zalezie každý od začiatočníka až po výkonnostných lezcov. Bohužiaľ pre teraz počasie a čas nás núti opustiť toto inak veľmi čarovné miesto a mierime smer Lleida.

Oblasť LLeida je rozdelená na viac ako 20tku oblastí, prevažne športové lezenie. My si vyberáme adekvátnu k našim schopnostiam.

1.Coll de Nargo

Parkujeme len 5 min od skál, je tam miesto na bivak aj s ohniskom, teplota v noci klesá ku nule a tak spíme v aute. Lezenie v Coll de Nargo je od 4 do 8a+, okolo 230 ciest. Klasifikácia prekvapujúco tvrdá. Veľmi prijemná oblasť, krásna dedinka.

2.Oliana

Nie je moc ciest, ktoré by sme boli schopní vyliezť, ale predsa sa tam musíme ísť pozrieť. Od 5 do 9b+, 80 ciest. Neuveriteľná oblasť, kde je aj La Dura dura 9b+. Stojím pod stienkou a krútim hlavou krásne sfarbená skala, modro čierne stekance no nádhera.

3.Abella de la Conca

Pre mňa asi najkrajšia oblasť ukrytá v kopcoch 2hodky od Coll de Nargo. Ubytovávame sa v Eco refugio. Konečne sprcha a strecha dosť vysoko J. V spoločnosti Nicka Duranda zisťujeme, kde sa dá liezť, je toho viac ako je v sprievodcovi, tieto steny skrývajú oveľa väčší lezecký potenciál do budúcna. Možnosti lezenia aj v lete. Od III- do 8b+ určite viac ako 200 ciest.

Videli sme ešte Figols a Perles, ale tam sme neliezli, pretože sme zistili že nám niekto ukradol jeden deň.

Kvaso

20 Opera Prima 6a OS Montserat

Menďov memoriál

29. ročník Menďovho Memoriálu
Smrť- označenie konca života. Spretrhanie vzťahov, plánov , snov.
MEMORIAL-nadviazanie na vzťahy, pokračovanie v plnení si snov, v ideáloch.
V duchu-“SPÁJANIE GENERÁCIÍ” sa niesol 29.ročník tradične najťažšieho Alpin crossu na Slovensku.
Vynovená chata prichýlila 69 zúčastnených ,3 psov, 9 kg mäsa 75l piva.
Na trať dlhú 16 km s nastúpaním 1 200 m sa vydalo 21 pretekárov, klasiku okolo Manína dali tí starší, ale aj najmladší- všetci v duchu motta –“SPÁJAME GENERÁCIE”.
Podmienky na beh boli výborné, výkony obstojné, zábava primeraná. Čas víťaza je dôkaz, že na planéte zem sa pohybujú športovci z inej dimenzie, príjemným prekvapením bol výkon nestárnuceho Jana M.
Ůčasť silnej skupiny mládeže a ich výkony je predzvesť tvrdých bojov na 30. Ročníku, ktorý už JURRY pre športua zážitku chtivých už pripravuje.
Chceme poďakovať sponzorom-ALPHA SPORT Mammut-Žilina, Vereda Šport-Pov. Bystrica, NORTHLAND Trade Žilina, Makay LACo a HK MANIN. Pov. Bystrica.

Odkaz zo záhrobia: “myši neflákajte sa a makajte, toto nie sú výkony, toto je komercia! si nemožný nechaj to tak a daj sa na pimpong”,,,,,

Alpinecross – elite

Preteku sa zúčastnilo 35 dospelých, 5 detí a 3 psy ,

Laco

Pozvánka:

12. marca sa na Poľovníckej chate v Manínskej tiesňave uskutoční 29. ročník Menďovho memoriálu.

Disciplíny:

1. Alpinecross: Povinné fotopointy a smer: 1. Manínec, 2. Veľký manín, 3. Vyhliadka Veľký Manín, 4. Prvý bosman, 5. Kavčia skala, 6. Vyhliadka Malý Manín (Nad Plevníkom), 7. Poľovnícka chata
  2. Beh okolo Veľkého Manínu

Tomáš Plevko úspešný v Španielsku

Jedného pekného dňa sa ma Adam Ondra  opýtal, či by som nechcel
nadviazať na náš jesenný výjazd do Francúzska ale tento raz
by išlo o lezecký raj v Španielsku. Nemal som nad čím rozmýšlať a tak som sa 11. 2. 2016 vybral na cesty.
Na tomto tripe som spoznal neuveriteľné množstvo zaujímavých ľudí. Veď mať možnosť liezť s Adamom, Patxim, Edu Marínom, stretnúť sa s Chrisom Sharmom patrí naozaj k mimoriadnym zážitkom.
Prvý deň som liezol s partiou z Prahy (Kokeš, Ála….) a bola to paráda. Neskôr som prestúpil do auta k Adamovi a spolu s Vojtom Vrzbom sme absolvovali na skalách ďalší deň. Vojto sa bohužiaľ zranil a musel odletieť domov. Zostali sme s Adamom sami ale nie nadlho. Vyššie spomínaní borci nám robili spoločnosť až do nášho odchodu domov.
V rámci restday – ov sme liezli viacdĺžkovú cestu, trénovali na Chrisovej stene v Barcelóne a prechádzali sa popri mori.
Bilancia výjazdu:
navštívené oblasti – Siurana, Margalef, Cova ´de Losell, Sadernes, Santa Linya
Vylezené (pre mňa) najhodnotnejšie cesty –
  • Innuendo 8a Os, Margalef
  • Deseatreno 8a Os, Cova ´de Losell
  • Supernani 7c+ Os, Margalef
  • Código Norte 8b, Santa Linya PP 4
  • Niu de Xut 8b, Santa Linya PP 6
  • Go west 8a, Sadernes PP 3, pre mňa vydrená cesta po Patxiho tréningu :-)